Verbeterpunt 1:De taken beter
verdelen.
|
|
S
|
Tijdens de
materialisatiefase moest in één week de step gebouwd worden.
|
M
|
Aan het
einde van de week moesten we een step hebben.
|
A
|
Het
probleem was dat er maar twee lasapparaten waren waardoor we soms alle drie
op een paar lasnaden zaten te wachten.
|
R
|
Als er
meerdere lasapparaten waren had dit veel beter te doen geweest.
|
T
|
In een
week moest dit af zijn.
|
Leerdoel
|
Je kunt
een eenvoudig werkend mechanisme construeren met beperkte middelen
|
Verbeterpunt 2: Motivatie in het project houden.
|
|
S
|
In de
materialisatiefase moest een prototype van de step gebouwd worden.
|
M
|
Aan het
einde van de fase moest een prototype gepresenteerd worden.
|
A
|
Dit doel
was met hard werk haalbaar.
|
R
|
Het
probleem was dat naast het prototype ook de maattekeningen en een poster voor
de presentatie moesten maken. De laatste dag voor de presentatie was ik een
beetje gefrustreerd omdat er maar twee lasapparaten waren voor 10 groepen
waardoor je een groot deel van de tijd zat te wachten totdat je kon lassen.
|
T
|
In een
week moest het prototype werken.
|
Leerdoel
|
Je kunt
een eenvoudig werkend mechanisme construeren met beperkte middelen
|
Verbeterpunt 3: Beter kijken naar wanneer bepaalde
opdrachten ingeleverd moeten worden.
|
|
S
|
Voor
materiaalkunde moest voor een bepaalde datum een lijst met materialen
ingeleverd worden.
|
M
|
De lijst
met materialen moest ingeleverd worden.
|
A
|
Op zich
was dit niet heel moeilijk alleen zat hier best veel tijd in.
|
R
|
We kregen
voor deze opdrachten genoeg tijd en wat was niet heel moeilijk. Alleen stond
dit in de deelsynopsis van het vak en niet veel mensen hadden deze deelsynopsis
ook echt goed bestudeerd waardoor de meeste mensen de dag van te voren hier
aan moesten beginnen.
|
T
|
We hadden
hier lang genoeg de tijd voor maar door de onduidelijkheid was over de
opdracht hadden de meeste mensen hiervoor toch te weinig tijd.
|
Leerdoel
|
Je kunt je
tijd goed indelen.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten